Josijn en Peter in Patagonië

It's Sunday, this must be Paraguay

Ondertussen zitten we alweer twee daagjes in Iguazu, Argentinie, maar daar schrijven we morgen of overmorgen over. Eerst een stukje over onze reis vanuit Bolivia terug naar Argentinie.

In de nacht van vrijdag op zaterdag vertrokken we om 2 uur vanuit Villamontes (ja Dyon en Marloes, jullie lezen het goed, 2 uur! (5 voor 2 om precies te zijn

Wink
) na te zijn uitgezwaaid door Bertha en Max en de 2 honden. De exit stempel voor Bolivia gaf nog wat gedoe omdat de asshole of the week achter de balie alleen de in-stempel van Josijn van afgelopen juli zag en haar dus uitfoeterde dat ze te lang was gebleven. Voordat Josijn iets kon uitleggen foeterde hij haar nog iets toe, stempelde af en smeet haar haar paspoort weer toe. Met recht dus winnaar van de 'asshole of the week'-award. Richard, stuur jij hem de helm effe op. Grenspost Ibibobo, Bolivia.

Toen het licht werd waren we al bij de grens met Paraguay, waar we niet gecontroleerd werden. Schiet lekker op, dachten we, maar schijn bedriegt. Na het passeren van de grens ging het over een oneindig lange weg uren voort, waarna we bij de douane aankwamen.Hier moest alles uit de bus en werden we op een rijtje gezet met de bagage, waarna een drugshond kwam snuffelen. Daarna moest alles zowieso nog open en werd het gecontroleerd. Gelukkig zijn we geen Boliviaan

Undecided
, dus hoefde bij ons niet alles uit de rugzak. Na de forrmaliteiten was het een dik uur wachten tot alle andere passagiers ook klaar waren en konden we de reis hervatten. Uren en uren later over dezelfde lange weg door de hete (40 graden) Chaco, en na te zijn aangehouden bij vele politieposten kwam dan eindelijk Asuncion in zicht. Onze trip van 17 uur zat er op.

Vlug naar een hotel, welk een beetje muf rook, maar goed, lekker wat eten in de stad en slapen. Nog nooit zo goed geslapen op zo'n verrot bed.

De volgende dag werd de reis vervolgd met de bus naar Ciudad del Este. Geen politieposten deze keer (geen Bolivianen in de bus, dat scheelt) én airco! En 3x dezelfde film, dat dan weer wel...

In Ciudad del Este aangekomen was de bedoeling om direct de bus te nemen naar Puerto Iguazu in Argentinie. Helaas was de bus defect en moesten we eerst de bus naar Foz de Iguacu in Brazilie nemen en vanuit daar de bus weer naar Puerto Iguazu. Je zit daar op een drielandenpunt dus vandaar via Brazilie. De overstap verliep soepel en bij alle grensovergangen scheurde de bus vol gas door. Geen exit-stempel van Paraguay dus, maar daar komen we vast niet meer terug.

Na wat gezoek (het was een lang weekend voor de Argentijnen) eindelijk een slaapplek gevonden en heerlijk gegeten. Nu zijn we aan het genieten van dé attractie hier, de watervallen.

Hierover later meer. Hasta Luego!

Babs

Hahaha, kan me de praktijken wel een beetje voorstellen daar. Erg vermoeiend, maar jullie hebben het overleefd! Veel plezier verder!

GRoetjes, Babs

karen

wat een A-hole zeg! En wat een reis hebben jullie gehad om naar argentinie te komen, maar jullie hebben het gehaald. Geniet nog maar heel veel.

liefs karen

Inge

Ik zie Josijn al helemaal voor me, bij de grenspost met de aso van de week! Hahaha! Maar dat hoort allemaal bij het avontuur van jullie reis! Straks kunnen jullie er ook om lachen. Ben benieuwd naar foto's van de watervallen...!

Marjan

Top-verhaal! Zo zie je dat een vakantie naar Duitsland ook weer z'n voordelen heeft ;-), ook al lijkt dat saai.
Geniet maar lekker van de mooie natuur.

Max

Ik kan jullie vertellen dat deze Boliviaanse grensgrover eerder dit jaar ook al eens in de prijzen viel (in dezelfde categorie): Dikke mot met die knakker omdat ik zijn stopsignaal in eerste instantie negeerde en daarna nog een uitbrander omdat ik de as van mijn peuk op zijn bureau liet vallen. Toen ik hem de pagina met mijn onschendbaarheidsvisum in zijn gezicht drukte werd hij ineens vrij stil en gaf me een klamme hand en een gemaakte glimlach verscheen op zijn bolle tronie. Ga zo door Sjakie Badmuts en wellicht kan aan het eind van het jaar de "Pendejo del Año" troffee ook richting Ibibobo.

Natasja Pullens

zie het allemaal zo voor me.....je beschrijft het geweldig....

Dyon en Marloes

geluksvogels, een bus die te vroeg is, en dat nog wel in Bolivia...