Josijn en Peter in Patagonië

Santa Cruz en Villa Montes

Hola chicas y chicos! Ons verblijf in Villa Montes zit er alweer bijna op, dus tijd voor een nieuw verslag aan jullie.

Maandagochtend vlogen we met slecht weer weg uit Buenos Aires en kwamen we na 3 uur aan in Santa Cruz (Bolivia) met een graad of 33 en een stevige wind. Max was naar Santa Cruz gekomen, omdat hij toch bij de Nederlandse ambassade moest zijn om Mila's Nederlandse paspoort op te halen, wat nu dus eindelijk geregeld is gelukkig. We ontmoetten hem bij het hotel en hebben de middag en avond dus gezellig met z'n drietjes in de stad doorgebracht. 's Avonds heerlijke typische gerechten uit de regio gegeten onder het genot van een vals zingende kraai. Blijkbaar vinden de Bolivianen dat deze dame prachtig kan zingen, want ze zingt hier al jaren!

We horen 's middags dat het in Villa Montes 43 graden is en windstil...aiaiai mucho calor!!! We kunnen alleen maar hopen dat het de komende dagen wat zal afkoelen.

Onderweg in de bus de volgende dag is het nog steeds behoorlijk warm, maar als het in de middag een tijdje flink regent, koelt het eindelijk wat af. Tegen de avond komen we aan in Villa Montes en maakt Peter kennis met zijn schoonzus en nichtje, en kan ik Mila weer overladen met mijn knuffels en kusjes!

De dagen hier hebben we in en om het huis doorgebracht. We hebben een rondje om het dorp gelopenom Peter de rivier, de plaza's, het kantoor, de kerk en de markt te laten zien. Verder hebben we lekker bijgekletst, een bbq gehad met wat gezellige mensen, een ritje achterop de motor gemaakt door de bush en een bezoek gebracht aan de familie van Bertha.

Nu ik dit zit te typen voor het huis in de schaduw, zijn Peter en Max samen een visje aan het vangen. Ben benieuwd waar ze mee thuis komen. Zoals we hoopten is het trouwens iets koeler geweest de afgelopen dagen, maar als de zon doorkwam bereikte het kwik volgens mij nog wel af en toe de 35 graden.

Komende nacht gaan we dit kurkdroge, stoffige, warme oord (einde droog seizoen) en mijn lieve familie weer verlaten en reizen we door om via Asuncion (Paraguay) naar Puerto Iguazu te gaan.

We proberen zo nog foto's te plaatsen, maar de internet verbinding is hier niet echt geweldig, dus misschien komen die nog later.

karen

he reizigers, Leuk dat jullie weer (en voor peter de eerste keer) bij je broer, schoonzus en nichtje op bezoek zijn geweest. En gelukkig was het wel wat afgekoeld, want 43 gr is wel heeeeel warm. Hebben peter en max nog een visje gevangen? Ik ben zeer benieuwd naar jullie volgende verhalen en foto's. Geniet nog maar lekker (mis je wel hoor josijn).

liefs karen

José van de Ven

Hallo reizigers,
Na de mails en telefoontjes toch altijd weer fijn iets meer te lezen en vooral te zien over jullie verblijf daar bij Max, Bertha en Mila.
Enkele foto's heb ik uiteraard toegevoegd aan mijn persoonlijke mappen; wat een heerlijke dikkerd in die gootsteen!
Bueno viaje y hasta luego ninos,
mama José

Inge, Antonio y Gussy

Hey Pedro y Joseva!
Leuk man! Die foto met Max en Josijn: MOTORRIJDEN! En Milaatje is echt een scheet. En nu alweer verder! Hier is het miezerig weer, de herfst is begonnen.

Je kleine nichtje....

He Peter en Josijn,

(ja kom ik erachter dat ik mijn reactie bij 4 oktober heb geplaatst....duh...dus nog maar een keer hier dan...)

helemaal te gek dat jullie het daar zo geweldig hebben....hier is het ook spannend leven: vanmorgen even naar de Tropen geweest (lees: zwembad), daarna een wandeling over open vlakten (lees: voetbalveld) en toen toch maar naar huis gegaan om te kijken naar watervallen (lees: wasmachine)....dus al met al een zeer intrigerende dag...........hihihihih.....

knuffeltje van mij
Natasja

Dyon

Hee Josijn en Peter, Het was gezellig in Villamontes, nog veel plezier op jullie reis. We blijven jullie nieuwsgierig volgen om een idee te krijgen van wat ons nog te wachten staat!
Saludos de Villamontes

Dyon en Marloes