Josijn en Peter in Patagonië

Valparaíso

Dus, Pucon werd het niet, Valparaíso here we come! Het kost je dan wel 14 uur bussen maar dan ben je ook weg van alle regen, toch? Nou nee, het regende ook in Valparaiso toen we daar aankwamen. Zucht....
Gelukkig stelde de taxichauffeur ons gerust: morgen wordt het goed weer! En inderdaad, de volgende dag, eindelijk weer zon na 4 dagen regen. En niet een beetje zon, nee een strakblauwe hemel lachte ons toe! En Josijn maakte spontaan een vreugdedansje!
Valparaíso deed ons een beetje denken aan Porto; een kleurrijke stad met een rauw randje, maar daardoor juist speciaal. Ook erg leuk hier zijn de liften de de heuvels op (de stad is gebouwd op 42 heuvels). Er zijn er tiental liften, de een wat beter onderhouden dan de ander, maar allemaal een eeuw oud. Aangezien we hier maar een dag zouden blijven zijn we snel naar buiten gegaan en hebben we de hele dag de stad doorgewandeld. Wel oppassen voor de hondenpoep hier, die ligt hier echt overal!
Na een heerlijke dag hebben we lekker gegeten bij een tapas bar, die van een Nederlandse bleek te zijn. Lekker rondgegeten naar bed en de volgende dag door naar La Serena.