Josijn en Peter in Patagonië

La Serena

La Serena is een badplaats zo'n 450 km ten noorden van Santiago en is de op 1 na oudste stad van het land. Het is een schitterend stadje, compleet anders dan Valparaíso, rustig, vlak, schoon maar ook net zo gezellig. De eerste dag de stad verkend, genoten van de straatmuziek, kerken bezocht (what else?) en in de avond een tour naar een sterrenwacht. Er zijn hier in de buurt een aantal professionele sterrenwachten voornamelijk vanwege de droge en heldere lucht hier. Voor de toeristen zijn er 2 aparte sterrenwachten waar je zelf door een kijker mag turen en je van alles over het heelal uitgelegd krijgt. Ook wordt je mee naar buiten genomen en wordt je in de hemel vanalles aangewezen. Ik geloof dat zelfs Josijn het interessant vond, ondanks dat ze eigenlijk alleen voor mij meeging.

Wink

Vandaag hebben we over het strand gewandeld, niet gezwommen, de zee is nog veel te koud.

Dit zal onze laatste posting zijn vanuit Chili, morgen gaan we naar Santiago en vrijdag komen we weer aan in het ongetwijfeld grijze en natte Nederland. Het was, uhh is nog steeds, een geweldige vakantie, en we hebben van iedere dag genoten. De twee maanden zijn voorbij gevlogen en het spijt ons dat het bijna voorbij is. Maar van de andere kant zien we thuis weer iedereen en hebben we flink wat sterke verhalen te vertellen.
Donder de website nog niet weg uit je favorieten want als we thuis zijn zullen we nog wat bonusmateriaal erop zetten wat we hier niet konden doen.
Tot (letterlijk) ziens!

Inge

Liefste mensjes,
Doe nog maar flink wat vitamine D op daarzo, want hier is het HERFST!
xxx

Judith

Goeie reis terug! Al is het voor jullie jammer dat et er bijna op zit... Ik ben blij als ik jullie weer zie en kan knuffelen!!

Liefs Judith

Xammie

Nou dat letterlijk zal ik maar niet al te letterlijk nemen, tenzij jullie écht nog van plan zijn even uit te stappen boven Villa Montes. Ik kan het overigens niet echt aanraden want het is hier keiheet, met temperaturen tot 50(!) graden overdag en 34 's nachts. Wat dat betreft hebben jullie er heel goed aangedaan jullie visite aan ons in het begin van jullie vakantie te plannen.
Bueno, que tienen un buen viaje, hasta la pasta y tudulu.....