Josijn en Peter in Patagonië

Whale watching in Puerto Madryn

Na een redelijk voorspoedige vlucht met overstap in Buenos Aires kwamen we in de nacht aan in Puerto Madryn. Gelukkig hadden we vooruit gebeld en hoefden we dus geen slaapplaats te zoeken.

Na rustig te hebben ontbeten hebben we de eeste dag van ons verblijf een fietstocht gemaakt naar Punta Loma, zo´n 15 km buiten Madryn. Hier is een kolonie zeeleeuwen, die je vanaf een platform kan bekijken. Daar aangekomen werden we aangesproken door 2 golden girls die ons hadden zien fietsen en daarvan aardig onder de indruk waren. Wijzelf eigenlijk ook wel, want de route voerde door een steppe/woestijn met maar liefst 0 bomen (we weten het zeker, we hebben ze allemaal geteld

Cool
) en brandende zon. Wel aardige mensen, maar voor mij blijft het toch moeilijk te volgen. De zeeleeuwen hadden jongen en het was erg mooi om te zien hoe ze de jongen mee het water in namen om te gaan oefenen.

Op de terugweg kwamen we Murphy nog tegen. 30 km fietsen door een steppe zonder plak setje, dat betekent dat iemand een lekke band moet rijden. En jawel, nog geen 2 km op de terugweg zat er bij mij (Peter) een dikke doorn in de voorband. Om van de nood een deugd te maken zijn we maar langs de kust terug gaan wandelen, maar na een km of 7 zijn we ondanks de lekke band toch maar weer op de fiets gestapt, want het was behoorlijk warm en nog enorm ver lopen. Ik denk niet dat die binnenband nog te redden is. Net voor Puerto Madryn was nog een Ecocenter, waar de ecologie van het schiereiland uitgelegd werd, inclusief uitgebreide informatie over de walvissen die hier leven. Na een uurtje of anderhalf stonden we weer buiten en was er een zeewind opgestoken. Ineens was het niet meer zo aangenaam in een t-shirt en zijn we al bibberend teruggegaan naarons hostel.

De tweede dag stond helemaal in hetteken vande walvissen. We hadden een trip geboekt waarmee we walvissen gingen kijken en de rest van het Peninsula Valdes zouden zien. Een dagtocht van 450 km!Ik kan er een enorm lang verhaal van maken, maar uiteindelijk was hetsimpelweg schitterend. We hebben zelfs nog een heel zeldzaam albino jong gezien! Ook de rest van de tocht was zeer de moeite waard, met pinguins, guanaca´s (soort lama), ñandu´s (soort struisvogel),mara´s (soort mega-konijn ter grootte van een hondmet korte oren)en zee-olifanten. Een heerlijk eten in een visrestaurant was de finishing touch op deze mooie dag.

Vandaag hebben we een rustig dagje, even internetten, lekker lunchen en het thuisfront bellen, want Josijn heeft er een nichtje bij. Vanavond vliegen we door naar Ushuaia, de meest zuidelijke stad ter wereld.

Noortje

Wat kun je ontzettend lekker schrijven, Peter. Moet er erg om lachen. Ook de teksten bij de foto's, zijn erg leuk. En wat een gave foto's zeg! Vooral van die watervallen, trouwens ook van al die dieren!
Geniet ze weer!
groetjes noortje

Noortje

Ps: Josijn, gefeliciteerd met je nichtje! Leuk zeg!

Marjan

Geweldig. Het begint al te kriebelen om weer op reis te gaan. Alleen nog even 20 jaar wachten ;-) Veel plezier in Ushuaia. De tocht helemaal naar boven op de gletsjer is pittig, maar erg de moeite waard qua uitzicht op Ushuaia (eerste stukje lekker met de kabelbaan). Wij hebben de "walk with the pinguins" tour gedaan: geweldig. En de Tres Maria's vaartocht is ook een belevenis. Verder lekker de King crab eten daar en qua wijn: Malbec rules! Proost!

Sandra

Haaa Josijn,

hier een berichtje vanuit de nachtdienst. Mieke, Els H., Moniek en ik vinden het schitterende foto's. Voorla die van de walvissen e.d. Ik persoonlijk vond de watervallen het mooist, ben je al ten huwelijk gevraagd daar? Zou wel een mooi plekje zijn...De verhalen hebben we niet helemaal gelezen want je weet hoe moeilijk lezen is is nachts... Haha.
Veel plezier nog en geniet ervan. En vooral niet aan ons denken!!
Groetjes Sandra en de rest van de zustertjes.

karen

He luitjes,
wat gaaf om allemaal weer te lezen. Josijn gefeliciteerd met je kleine nichtje (hoe heet ze?)Wat een schitterende foto's ook! Ik ben super blij voor jullie, dat jullie dit doen! Geniet maar! liefs karen

lian van esch

hoi peter en josijn

gefeliciteerd een nichtje erbij leuk.

groetjes lian

Anton en Anita

Hallo Josijn en Peter,
We hebben jullie reisverhalen met veel plezier gelezen.
Wat is het mooi aan de andere kant van de wereld.
Nog van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe nichtje. We wensen juliie nog een hele fijne tijd en veel moois in het verschiet. groetjes vanuit Rosmalen A&A.