Josijn en Peter in Patagonië

Bariloche

Terwijl Peter probeert een auto te huren, waarbij hij al 8 x van het kastje naar de muur en terug gestuurd is, begin ik maar vast aan een nieuw bericht vanuit San Carlos de Bariloche.

Bariloche is een stad in het merengebied van Argentinië. In het verleden is hier een Zwitserse architect actief geweest en hebben er veel Zwitsers, Duitsers en noord-Italianen gewoond enzodoende heeft de stad op veel plekken een nogal centraal Europese uitstraling. Bariloche ligt aan Lago Nahuel Huapi en in het gelijknamige nationale park.

We hebben ons hier de afgelopen4 dagen goed vermaakt.

Zondag zijn we voor de verandering maar eens een wandeling gaan maken

Wink
. Nadat we ´s morgens eerst van hotel waren gewisseld en een uur in de snijdende wind op een bus hadden staan wachten, konden we tegen de middag dan toch eindelijk aan onze wandeling beginnen. Veel dagwandelingen waren ook hier weer niet mogelijk, jullie raden het al, door de sneeuw. De hele winter (skiseizoen hier) schijnt het nauwelijks te hebben gesneeuwd, maar nu het dan eindelijk lente zou moeten worden...

Maar gelukkig hielden wij het droog die dag en hebben we een hele mooie wandeling kunnen maken vanuit Villa Catedral langs eenmeer en door bossen naar een waterval.

Maandag stond de´sietelagos route´ (7 meren route) op het programma. We huurden een auto en gingen op pad. Vandaag gelukkig weer 4 seizoenen in 1 dag! We werden al bijna bang dat we vanaf Bariloche geen sneeuw meer zouden zien

Wink
! De routewas heel afwisselend, langsgrote meren, kleine vennen, door bos en bergen, oversuper slechte onverharde weg overstroomd door beekjes en over geasfalteerde autobaan.

Dinsdag gingen we de uitdaging van de Circuito Chico (het kleine rondje) aan. Het is een ronde van 27 km die ook weer langs allerlei grote en kleinere meren gaat, door bos, langs het Llao Llao hotel en naar het hippiedorpje ColoniaSuiza (Zwitserse kolonie).Vooriemand die alleen gewend is om in het vlakke Nederland te fietsen, waren het behoorlijk pittigeklimmetjes af en toe. Geloof dat ik net zoveel gelopen heb als gefietst. Peter niet, die stampte iedere berg omhoog alsof hijhet iedere dagdoet en wachtte dan heel lief bovenaan de berg totdat ik hijgend als een paard en met een hoofd als een tomaat aan gestrompeld kwam.

En vandaag....was het mooi weer!!! Eindelijk na bijna 4 weken konden we de jassen uit zonder het koud te hebben. We werden opgehaald en naar een kleine ranch gereden, alwaar we met een echte gaucho en 4 anderen een paardrijrit gingen maken door (alweer) een prachtige omgeving. Het was heerlijk relaxt hobbelen op onze paardjes, af en toe in draf. In combinatie met de fietsbillen van gister hebben we nu wel een blauwe kont, maar goed, je moet er wat voor over hebben. Bij terugkomst stond er een tafel vol heerlijk eten op ons te wachten, vlees, vlees, vlees, salade, brood en eeeh...vlees. Hmmm!

Peter is inmiddels terug en de auto is geregeld! Op naar Chiloë!

Inge

Joehoeeeeee! Paardrijden! Hoe is dat?
Gelukkig eten jullie daar erg goed, want anders houden jullie geen grammetje meer over, met al dat sportieve gewandel en gefiets! Wat heerlijk dat jullie genieten, zelfs van de wind en de sneeuw.

PS: Jullie tuin ligt er weer mooi bij!
Liefs van Inge en Guusje

karen

Fietsen is leuk, maar niet de bergen op toch? Niet echt wat voor jou josijn ;-), maar paardrijden zal je vast beter afgegaan zijn! Je hebt post op je yahoomail.
liefs karen

El Gaucho

Hola Josijn, como ves he encontrado tu páginaweb como me has dicho. Es un gran placer conocerte. Nunca te voy olvidar, ni tu sonrisa, ni tu pelo lindo bailando en el viento. Un besote!

Max

;-)

Babs

Hahaha, paardrijden is niks voor mij ;-)
Hoop dat jullie extra genoten hebben van het goede weer en dat er meer mooie dagen gaan volgen!

Liefs, Babs

je nichtje

ik had dat best willen zien....mijn grote neef op een paard....als een cowboy waarschijnlijk....misschien een ideetje voor de familiedag voor komend jaar...Peter kan het wel voordoen.
Groetjes Natasja

Anton en Anita

Alweer een mooi verhaal met veel mooie natuur. Wel jammer van dat extreem weer af en toe. Maar paardrijden hebben wij ook eens gedaan en dat viel best tegen vonden wij. Ik zou zeggen geniet van jullie laatste weken daar, want die zijn echt snel voorbij. Nog veel plezier samen. groetjes A&A

José van de Ven

Hoi lieverds,
Ilk had het al gehoord aan de telefoon over die fietstocht en dat paard, maar nu ik het zo lees, toch heftig en stoer allemaal. Oh, was ik nog maar zo jong.........
En wat die "Gaucho" ;-) nu precies aan je schrijft Josijn, klinkt lief en aardig, maar ik zal het zo eens even nakijken als ik mijn Spaans voor maandagavond er weer bij pak. Hasta luego y un beso de tu madre José

Noortje

Klinkt weer super!

Claudia Hendriks

Hoi luitjes,

Ik ga maar niet weer mailen hoe mooi jullie foto's en verhalen zijn....Jullie zijn wel sportief bezig zeg!!
Hier staat alles in het teken van Sinterklaas. Bij het zetten van d eschoen drinkt Eefje het water voor Americo op, ondeugende kat! Hij wordt met de dag brutaler en vindt het geweldig om op onverwachte momenten op Renske af te vliegen, wordt niet gewaardeerd!! Hoewel jullie er dichter bij zitten, heeft Renske nu de mexicaanse griep. Hopelijk niet besmettelijk voor katten.....

geniet van de laatste weken!